آموزش مهارت لبخوانی (گفتار خوانی)
|
گیتا موللی* |
|
|
چکیده: (17895 مشاهده) |
باور کلی براین است که آموزش دریافت گفتار و بهطور اختصاصیتر، آموزش گفتارخوانی برای بزرگسالان دچار ضایعه شنوایی اکتسابی بسیار سودمند است. پژوهشگرانی چون Abrahamson، Kopra و Dunlop (1981) Owens و Raggio (1987)، Walden، Erdman، Montgomary، Schwartz، Prosac (1981)، Montgomaryّ، Prosac، Walden، Sherr و Jones (1977) به این نکته اذعان داشتند (Pichora-Faller و همکاران، 1991؛ Alpiner و Mc Carthy، 1977، 2000) که نشانههای دیداری حتی در درک گفتار افراد دارای شنوایی هنجار نیز نقش مهمی برعهده دارند. از این رو افراد معمولاً مایلند هنگام گفتگو به چهره گوینده نگاه کنند.
|
|
واژههای کلیدی: لبخوانی/گفتارخوانی، آموزش گفتارخوانی، آموزش گفتارخوانی با برنامههای رایانهای |
|
متن کامل [PDF 133 kb]
(4135 دریافت)
|
نوع مطالعه: مروری |
پذیرش: 1392/8/1 | انتشار: 1392/8/27
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|