آیا کمشنوایی یکطرفه میتواند معلولیتی در یادگیری باشد؟
|
گیتا موللی* |
|
|
چکیده: (8910 مشاهده) |
کم شنوایی حتی زمانی که محدود به یک گوش باشد، برای ارتباط و یادگیری معلولیت به حساب می آید. گرچه طبق تجربیات بالینی این موضوع درست به نظر نمیرسد، اما هیچگونه اطلاعات عینی جهت ارزیابی یا حتی ارجاع وجود ندارد تا مشخص نماید چه نوع کمشنوایی میتواند معلولیت حقیقی برای موفقیتهای تحصیلی محسوب شود. یافتههایی که در اینجا ارائه شده بهطور ضمنی وجود معلولیتی بالقوه در زمینههای تحصیلی را در نتیجه کمشنوایی یکطرفه نشان میدهد، اگرچه آن را اثبات نمیکند. این مطالعه آیندهنگر، آزمونهای غربالگری ادیولوژی و اتولوژی را مدتی بیش از 9 سال در یکی از دانشگاههای معتبر مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.
|
|
واژههای کلیدی: ترشح گوش میانی، درک گفتار، کمشنوایی یکطرفه |
|
متن کامل [PDF 399 kb]
(2270 دریافت)
|
نوع مطالعه: ترجمه شده |
پذیرش: 1392/8/4 | انتشار: 1396/9/28
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|