مقدمه :توجه به رضایت شغلی ماماها به عنوان یکی از اجزای مؤثر سیستم بهداشتی برای ارایه خدمات مامایی به دو قشر آسیبپذیر جامعه یعنی مادران و کودکان از اهمیت ویژهای برخوردار است. مواد و روش کار: این پژوهش یک مطالعه پیمایشی از نوع مقطعی میباشد. حجم نمونه 251 ماما که از طریق نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه بود. با استفاده از نرمافزار SPSS و بکارگیری آمار توصیفی و استنباطی (مجذور کای و ضریب همبستگی پیرسون) دادهها تجزیه و تحلیل گردید. یافتهها: نتایج این مطالعه نشان داد که سطح رضایت اکثریت ماماها در ابعاد جایگاه شغلی (9/62%) و ارتباط با همکاران (2/48%) متوسط و در ابعاد حقوق و مزایا (8/92%)، امنیت شغلی (7/69%)، سیاستگذاری مدیریتی و وضعیت و شرایط محیط کار (9/64%)، نظارت و سرپرستی (6/48%) و ارتباط با زندگی شخصی (8/49%) پایین بوده است. بین رضایت کلی شغلی با تمام ابعاد آن ارتباط و همبستگی مثبت و معنادار آماری وجود داشت که این همبستگی با بُعد سیاستگذاری مدیریتی از همه بیشتر (87/0=r) و با بُعد ارتباط با همکاران از همه کمتر (547/0=r) بود. بین سطح رضایت کلی شغلی با مشخصات فردی سن، مدرک تحصیلی، وضعیت تأهل، تعداد فرزند و حقوق دریافتی ارتباط معنادار آماری وجود نداشت، در حالی که بین سطح رضایت کلی شغلی با وضعیت مسکن، سنوات خدمت، وضعیت استخدامی، محل انجام خدمت، شیفت کاری و علاقمندی به حرفه مامایی (05/0(p< ارتباط معنادار آماری دیده میشد. نتیجهگیری: با توجه به نتایج این پژوهش به مسؤولین پیشنهاد میشود که با افزایش حقوق و مزایا، ارتقای امنیت شغلی، بهبود شرایط کار، اصلاح سیستم مدیریتی و نظارتی و همچنین استفاده از تواناییهای حرفهای ماماها در حیطه شرح وظایف مربوط به خود، جهت رفع عمدهترین علل رضایت پایین آنها، گامهای مثبت و مؤثری بردارند.