هدف: ارزیابی درونی از مؤثرترین فرآیندهای ارزیابی آموزشی میباشد. این ارزیابی بهدلیل درگیرکردن تمام افراد و اجزاء یک گروه آموزشی دارای کارآیی و ضمانت اجرایی بالایی است. بهرهگیری مناسب از نتایج آن منجر به ارتقای کیفیت آموزشی میشود. هدف از این مطالعه بررسی جنبههای مختلف آموزشی، پژوهشی و امکانات گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود.
روش اجرا: عوامل مورد بررسی در این مطالعهی مقطعی شامل اهداف، جایگاه سازمانی، مدیریت و تشـکیلات، هیأت علمی، دانشـجویان، راهبـردهای یادگیـری ـ یاددهی، تجهیزات آموزشی، پایاننامهها و فرصتهای مطالعاتی و عامل دانشآموختگان بودند. پرسشنامههایی طراحی شد و یافتههای گردآوریشده در این مطالعه با استفاده از نسخهی 22 نرمافزار
IBM SPSS Statistics (IBM Corp., Armonk, NY, USA) توصیف و تحلیل شد.
یافتهها: اکثر عوامل مورد بررسی در وضعیت مطلوبی قرار داشتند. بیشترین میزان مطلوبیت مربوط به راهبردهای یادگیری ـ یاددهی با میانگین 87/5% و کمترین میزان مطلوبیت بهصورت نسبتاً مطلوب مربوط به عامل دانشآموختگان با میانگین 66/7% بود.
نتیجهگیری: انجام دورهای ارزیابی درونگروهی، برنامهریزی و اقدام مناسب در سطح گروه و دانشکدهی پزشکی با توجه به نتایج این ارزیابی و افزایش امکانات گروه نهتنها منجر به ارتقای کیفیت آموزشی میگردد، بلکه میتواند امکان دریافت تأییدیهی پذیرش دستیار پوست را فراهم آورد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |