[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: تماس با ما :: جستجو ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
بانک‌ها و نمایه‌نامه‌ها::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
نظر شما در مورد قالب جدید پایگاه چیست؟
ضعیف
متوسط
خوب
عالی
   
..
Google Scholar Metrics

Citation Indices from GS

AllSince 2020
Citations900235
h-index188
i10-index317
..
:: جلد 9 - یژه نامه شماره دو فصل زمستان ::
جلد 9 - یژه نامه شماره دو فصل زمستان صفحات 59-51 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر بخشی تمرینات ادراکی- حرکتی بر تبحر حرکتی کودکان مبتلا به اختلال بیش‏فعالی
سهیلا شهبازی* 1، علی اشرف خزائی2 ، محمدتقی اقدسی3 ، کامران یزدان بخش4
1- کارشناس ارشد رفتارحرکتی، دانشگاه رازی، کرمانشاه ، s.shahbazi1386@gmail.com
2- استادیار تربیت‌بدنی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
3- دانشیار رفتارحرکتی، دانشگاه تبریز
4- استادیار روان‌شناسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
چکیده:   (7321 مشاهده)

هدف این مطالعه تأثیر استفاده از تمرینات ادراکی- حرکتی بر تبحرحرکتی کودکان مبتلا به اختلال بیش­فعالی روش بررسی:از بین 50 کودک بیش­فعال (با میانگین سنی، 8/ 8)آزمون کفایت حرکتی بروینینکس-اوزرتسکی بود. ابتدا از کل شرکت­کنندگان پیش­آزمون به عمل آمد، سپس گروه تجربی به مدت ماه ( جلسه) فعالیت­های ادراکی- حرکتی را انجام دادند، و پس از طی این مدت، پس­آزمون برای هردو گروه اجرا شد. آزمون t مستقل جهت مقایسه میانگین‏ها استفاده گردید (01/0P<یافته­ها:نتیجه­گیری:کلید واژه­ها:تمرینات­­<span lang="AR-SA" style="line-height: 115%; font-size: 11pt;" roman";"="" new="" "times="" roman";="" mitra";="" b="">­ادراکی- حرکتی، بیش­فعالی، تبحرحرکتی، مهارت­حرکتی­­درشت، مهارت­حرکتی­ظریف

واژه‌های کلیدی: تمرینات­­­ادراکی- حرکتی، بیش­فعالی، تبحرحرکتی، مهارت­حرکتی­­درشت، مهارت­حرکتی­ظریف
متن کامل [PDF 167 kb]   (4574 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/12/16 | پذیرش: 1394/12/16 | انتشار: 1394/12/16
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shahbazi S, Khazaei A A, Aghdasi M T, Yazdanbakhsh K. Effectiveness of perceptual – motor training on motor proficiency children with hyperactivity disorder. mrj 2016; 9 (S2) :51-59
URL: http://mrj.tums.ac.ir/article-1-5421-fa.html

شهبازی سهیلا، خزائی علی اشرف، اقدسی محمدتقی، یزدان بخش کامران. اثر بخشی تمرینات ادراکی- حرکتی بر تبحر حرکتی کودکان مبتلا به اختلال بیش‏فعالی. توانبخشی نوین. 1394; 9 (S2) :51-59

URL: http://mrj.tums.ac.ir/article-1-5421-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 9 - یژه نامه شماره دو فصل زمستان برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه توانبخشی نوین Journal of Modern Rehabilitation
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4657