1- کارشناس ارشد رفتارحرکتی، دانشگاه رازی، کرمانشاه ، s.shahbazi1386@gmail.com 2- استادیار تربیتبدنی، دانشگاه رازی، کرمانشاه 3- دانشیار رفتارحرکتی، دانشگاه تبریز 4- استادیار روانشناسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
چکیده: (7321 مشاهده)
هدف این مطالعه تأثیر استفاده از تمرینات ادراکی- حرکتی بر تبحرحرکتی کودکان مبتلا به اختلال بیشفعالی روش بررسی:از بین 50 کودک بیشفعال(با میانگین سنی، 8/ 8)آزمون کفایت حرکتی بروینینکس-اوزرتسکی بود. ابتدا از کل شرکتکنندگان پیشآزمون به عمل آمد، سپس گروه تجربی به مدت ماه ( جلسه) فعالیتهای ادراکی- حرکتی را انجام دادند، و پس از طی این مدت، پسآزمون برای هردو گروه اجرا شد. آزمون t مستقل جهت مقایسه میانگینها استفاده گردید (01/0P<یافتهها:نتیجهگیری:کلید واژهها:تمرینات<span lang="AR-SA" style="line-height: 115%; font-size: 11pt;" roman";"="" new="" "times="" roman";="" mitra";="" b="">ادراکی- حرکتی، بیشفعالی، تبحرحرکتی، مهارتحرکتیدرشت، مهارتحرکتیظریف
Shahbazi S, Khazaei A A, Aghdasi M T, Yazdanbakhsh K. Effectiveness of perceptual – motor training on motor proficiency children with hyperactivity disorder. mrj 2016; 9 (S2) :51-59 URL: http://mrj.tums.ac.ir/article-1-5421-fa.html
شهبازی سهیلا، خزائی علی اشرف، اقدسی محمدتقی، یزدان بخش کامران. اثر بخشی تمرینات ادراکی- حرکتی بر تبحر حرکتی کودکان مبتلا به اختلال بیشفعالی. توانبخشی نوین. 1394; 9 (S2) :51-59