1386/11/12، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۲۰-۲۹

عنوان فارسی جايگاه آموزش الکترونيکی در دانشگاههای علوم پزشکی
چکیده فارسی مقاله گسترش روز افزون دسترسی به سخت افزارها و نرم افزارهای مناسب برای آموزش الکترونيکی، به خصوص توسعه شبکه جهان گستر وب، افق جديدی را پيش روی موسسات آموزشی نهاده است. اهميت اين مسئله در حوزه علوم پزشکی که با جان انسانها سر و کار دارد دو چندان است، زيرا علاوه بر مسائل آموزشی، پ‍‍ژوهشی، و توليد اطلاعات، درمان صحيح و اصولی بيماران نيز در سايه آشنايی با اطلاعات روز آمد و روشهای جديد امکان پذير است. بدين لحاظ علم پزشکی از دستاوردهای فناوری اطلاعات به سرعت و با همه امکانات بهره می گيرد تا اطلاعات مورد نياز را سريعاً در دسترس پزشکان قرار دهد. اين مقاله به بررسی جايگاه آموزش الکترونيکی در علوم پزشکی می پردازد.

اين مقاله از نوع مروری بوده و جمع آوری اطلاعات با استفاده از مستندات چاپی و الکترونيکی مرتبط با موضوع صورت گرفته است. برای پياده سازی آموزش الکترونيکی در حوزه علوم پزشکی به يک سری از زير ساختها و استانداردها و مهارتهايی نياز است که قبل از پرداختن به آموزش الکترونيکی بايد مورد توجه دانشگاههای علوم پزشکی قرار گيرد . اين زير ساختها و استانداردها نقش ويژه ای در موفقيت اجرای آموزش الکترونيکی ايفا می کنند.

با عنايت به مزايايی که آموزش الکترونيکی ذاتاً آن را داراست در لزوم توسعه آموزش الکترونيکی علوم پزشکی ترديدی وجود ندارد ولی آنچه که مهم است نحوه دسترسی موثر به اين نوع از آموزش است . لذا پيشنهاد می گردد با تطبيق فرايندهای موجود در دنيا و با استفاده از تجارب کشورهای سرآمد در اين زمينه مناسب ترين روش آموزش الکترونيکی انتخاب و نسبت به پياده سازی آن اقدام شود.

کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش الکترونیکی،علوم پزشکی،فناوری اطلاعات

عنوان انگلیسی The role of e-learning in Medical Sciences Universities
چکیده انگلیسی مقاله

Background and Aim: Ever-increasing development of access to appropriate software and hardware for e-learning especially development of worldwide web has suggested new horizons for educational institutes. It is much important in medical sciences, because Medical Sciences deal with the health of human beings. Since beside issues related to education, research and information production, appropriate treatment of the patients is possible through having up to date and new information as well. For this reason Medical Sciences utilize information technology as soon as possible in order to prepare essential information for physicians quickly. This article discusses the role of e-learning in Medical Sciences universities.

Materials and Methods: in this literature review article, gathering information has been done by using paper and paperless documents related to the topic.

Results: For implementing of e-learning in Medical Sciences organization there should be some infra-structures, standards and skills which are to be noted prior to commencing e-learning. These     infra-structures, standards and skills play a special role in successful implementation of e-learning.

Conclusion: Regarding the advantages of e-learning naturally possesses, there is no doubt in necessity of developing Medical Sciences e-learning. But the ways of efficient access to this sort of education is much more important. So, it is recommended that by comparing the existing process in the world and using the experiences of prominent countries in this field, the most appropriate method be chosen and applied.

 

کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله E-learning,Medical Sciences,Information technology

نویسندگان مقاله 44808---44809---44810---

نشانی اینترنتی http://payavard.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-159&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده hospital managment
نوع مقاله منتشر شده Research
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات