1391/12/11، جلد ۶، شماره ۶، صفحات ۴۳۴-۴۴۴

عنوان فارسی تبيين تجارب اداری - رفاهی مربيان و رابطين بهداشت در قطع ارتباط با مراکز مجری برنامه در استان مرکزی: يک مطالعه کيفی
چکیده فارسی مقاله زمينه و هدف: با توجه به اهميت حضور رابطين در برنامه‌های بهداشتی و اينکه در سالهای اخير شاهد کاهش ميزان همکاری و يا قطع ارتباط آنها با مراکز بهداشتی درمانی هستيم، لذا مطالعه‌ای کيفی با هدف تبيين تجارب اداری-رفاهی مربيان و رابطين بهداشت در قطع ارتباط آنان با مراکز مجری برنامه در استان مرکزی طراحی و اجرا گرديد.

روش بررسی: اين مطالعه يک پژوهش کيفی می‌باشد که شرکت کنندگان آن شامل رابطين شاغل به تعداد 60  نفر، قطع همکاری کرده 20 نفر و مربيان آنان 35 نفر بودند که به روش نمونه گيری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از بحث متمرکز گروهی و از مصاحبه انفرادی نيمه ساختاريافته و برای تحليل آنها از روش تحليل محتوای کيفی استفاده شد.

يافته‌ها : از تحليل متن مصاحبه‌ها، مفاهيم کليدی زير در دو طبقه اصلی رفاهی و اداری استخراج گرديد. در طبقه رفاهی، امکانات درمانی، هدايا، استخدام و اردو و در طبقه اداری، اعتبارات، وضعيت مربيان، پست سازمانی و آشناسازی به دست آمد. 

نتيجهگيری: بيان انتظارات از رابطين در هنگام انتخاب آنان می‌توانند در ماندگاری آنان تاثير زيادی داشته باشد. همچنين برگزاری نشست‌های نمايندگان رابطين با مسئولين به منظور بيان مشکلات و ارائه راهکارها، برگزاری مراسم و فراهم نمودن بستر مناسب از طريق جذب منابع مالی جهت حمايت از برنامه رابطين و تقدير از ايشان و ارتقاء سطح تحصيلات رابطين و مربيان و ايجاد پست‌های سازمانی جهت مربيان می‌توانند در افزايش حضور و ارتقاء برنامه رابطين بهداشت موثر باشد.

کلیدواژه‌های فارسی مقاله مربیان،رابطین بهداشت،قطع ارتباط،تجارب اداری رفاهی

عنوان انگلیسی Healthcare Communicators And Instructors\' Administrative-Recreational Experiences In Breaking Off With The Headquarter: A Qualitative Study 
چکیده انگلیسی مقاله

Background and Aim: Regarding the importance of communicators' presence in health programs and the fact that in recent years, we have witnessed a decrease in their cooperation or a cut in their relationship with the headquarters. This qualitative study was performed to clarify communicators and instructors' administrative-recreational experiences in breaking off with the headquarters.

Materials and Methods: This qualitative study was carried out on 60 healthcare communicators, 20 ex- communicators and 35 instructors selected through purposive sampling. The data were collected using focus discussion groups and semi-structured interviews with the participants. For data analysis, qualitative content analysis was employed.

Results: The findings of data analysis revealed two main levels: recreational and administrative. The key themes of the former included medical facilities, gifts, employment, futurism and camp and of the latter consisted of credit resources, instructors' conditions, organizational posts and orientation.

Conclusion: Expressing what is expected from communicators when selecting them can play a significant role in keeping them up with their jobs. Holding meetings between authorities and communicators' representatives to discuss their problems and present solutions, holding reward ceremonies, preparing the grounds for attracting financial resources to support communicators' programs, appreciating them and enhancing the communicators and instructors' academic level, and creating organizational posts for instructors can be effective in maintaining their presence and enhancing health communicators' program.

کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Coaches,Healthcare Communicators,Administrative-Recreational Experiences,Communication Cut

نویسندگان مقاله 45145---45146---45147---45148---

نشانی اینترنتی http://payavard.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-3&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده hospital managment
نوع مقاله منتشر شده Research
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات