1391/12/11، جلد ۶، شماره ۶، صفحات ۴۸۹-۴۹۷

عنوان فارسی شناسايی عوامل تنش زای ايجادکننده  نارضايتی در کارکنان اورژانس پيش بيمارستانی در شهر کرمان 
چکیده فارسی مقاله زمينه و هدف: فوريتهای پزشکی يک سيستم مديريت سلامت جامعه محور است که با کل سيستم مراقبت سلامت هماهنگ شده است و کارکنان مهمترين سرمايه اين سيستم می‌باشند. هدف از انجام اين پژوهش شناسايی عوامل تنش زای ايجادکننده نارضايتی کارکنان اورژانس پيش بيمارستانی در شهر کرمان می‌باشد.

روش بررسی: اين پژوهش يک مطالعه کيفی است که نمونه گيری آن به صورت هدفمند انجام شد. معيار ورود افراد به مطالعه سابقه کار عملياتی بيش از سه سال به عنوان تکنسين در پايگاه‌های شهری و جاده‌ای در بخش فوريت‌های پزشکی بود. در اين پژوهش با 15 نفر مصاحبه نيمه ساختار يافته صورت گرفت و جهت تحليل داده‌ها از روش"تحليل چار چوبی" استفاده  گرديد.

يافته‌ها: در اين پژوهش 4 محور اصلی و 15 محور فرعی شناسايی شد. موضوعات اصلی مرتبط با ايجاد تنش و نارضايتی کارکنان عبارت است از مشکلات فردی، مشکلات سازمانی، هماهنگی نامناسب و مشکلات مرتبط با جامعه. 

نتيجهگيری: در نظر گرفتن تيم روان درمانی برای کارکنان و ايجاد گردش شغلی بين پايگاه‌ها از پيشنهادات سازنده اين پژوهش جهت ارتقاء عملکرد کارکنان و بهبود سيستم فوريتهای پزشکی شهر کرمان می‌باشد.

کلیدواژه‌های فارسی مقاله تنش،نارضایتی،اورژانس،پیش بیمارستانی،کارکنان

عنوان انگلیسی Identify Stressful Factors Causing Dissatisfaction In Pre-Hospital Emergency Personnel In Kerman
چکیده انگلیسی مقاله

Background and Aim: The Emergency Medical services(EMS) is a community-based health management system that has coordinated with the entire health care system and the employees are the most important asset of it. The purpose of this study was to identify the stressful factors that cause dissatisfaction of employee in the pre-hospital EMS in Kerman.

Materials and Methods: This study was a qualitative study and sampling was targeted. Acception criteria for the study was more than three years of experience as a technician operating in urban and road sites in the EMS. In this study, semi-structured interviews were conducted with 15 personnels and data was analyzed using "frame structured analysis" was used.

Results: This study identified four main axis and fifteen sub axis. The main issues related to the tensions and dissatisfaction include the employees personal problems, organizational problems, poor coordination, and problems with the community.

Conclusion: Considering Psychotherapy for staff and the creation of job rotation between the bases are the constructive suggestions for improving employee performance and improve the system of EMS is Kerman.

کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Stress,Dissatisfaction,EMS,Pre-Hospital Personnel

نویسندگان مقاله 45166---45167---45168---

نشانی اینترنتی http://payavard.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-8&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده hospital managment
نوع مقاله منتشر شده Research
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات