1393/2/11، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۷۹-۸۹

عنوان فارسی مديريت مبتنی بر عملکرد کارکنان: کاربرد يک مدل زمان سنجی و کارسنجی در بيمارستان
چکیده فارسی مقاله

 

زمينه و هدف: مديران سازمان‌ها همواره به دنبال روش‌های مناسبی هستند که بتوانند از طريق آنها بهره وری مهم‌ترين سرمايه سازمان، يعنی نيروی انسانی شاغل در سازمان‌ها را ارتقا دهند. اين مطالعه با هدف ارائه‌ی يک مدل زمان سنجی و کارسنجی برای مديريت مبتنی بر عملکرد کارکنان بيمارستان تهيه و تدوين شده است.

 

روش بررسی: اين مطالعه از گروه مطالعات توصيفی است. محيط انجام پژوهش يک بيمارستان عمومی بود که در آن يک کارشناس اسناد پزشکی به عنوان نمونه‌ی مورد پژوهش انتخاب شد. اين مطالعه در ده مرحله انجام شد. در طی اين مراحل فعاليت‌های عمده کارمند مورد نظر از طريق مشاهده‌ی مستقيم فعاليت و مصاحبه با وی جمع آوری گرديد. سپس مواردی مانند زمان مورد انتظار فعاليت‌ها، بيکاری‌های مجاز، ضريب نهايی و زمان تعديل شده محاسبه شد. در نهايت کل حجم کار کارمند بر اساس واحدهای کاری تعيين گرديد.  

 

يافته‌ها: پياده سازی روش معرفی شده در اين پژوهش برای کارشناس اسناد پزشکی نشان داد که کل واحدهای کاری فرد مورد نظر، حدود 1160 واحد است که از اين مقدار، تعداد 918 واحد کاری را به صورت موظفی و مابقی را به صورت اضافه کاری انجام می‌دهد.

 

نتيجه‌گيری: استفاده از مدلهای مناسب مديريت عملکرد کارکنان برای تعيين حجم کاری آنها، می‌تواند به بهبود بهره وری سازمان و رضايت کارکنان کمک فراوانی بنمايد. 

 

کلیدواژه‌های فارسی مقاله بيمارستان, مديريت مبتنی بر عملکرد, کارسنجی

عنوان انگلیسی Staff Management Based On Performance: Application Of A Work Measurement Model In Hospital
چکیده انگلیسی مقاله

 Background and Aim: Managers are always looking for better ways to improve productivity of staff. The aim of this study was to introduce a model based on work and time measurement for Staff Management based on performance in hospital.

 Materials and Methods: This descriptive - practical study was conducted in ten steps for a medical documents expert’s in a general hospital. The main activities of employees were determined via interview and direct observation. Then expected time, tolerances, final coefficient and work units for each activity were calculated. Finally, the total working units were calculated. 

 Results: Implementation of introduced model for a medical documents expert’s in a general hospital showed that the total work units which the staff was obliged to do in one month was 918 units and the remaining (1160-918) was the extra units.

 Conclusion: Using appropriate models for the performance management of hospital staff workloads, can help to improve the hospital productivity and staff satisfaction.

 

کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Hospital, Performance-Based Management, Work Measurement

نویسندگان مقاله 45302---45303---45304---

نشانی اینترنتی http://payavard.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-70&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده hospital managment
نوع مقاله منتشر شده Research
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات