1391/8/11، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۳۱۱-۳۱۸

عنوان فارسی رابطه بين پيمان مديريت و رضايتمندی کارکنان در بيمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران  
چکیده فارسی مقاله زمينه و هدف: يکی از شاخص‌های اساسی و مهم برای ارزيابی موفقيت روش‌های پيمان مديريت رضايت مندی کارکنان می‌باشد. اين مطالعه با هدف بررسی رابطه بين پيمان مديريت و رضايتمندی کارکنان در بيمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1390 انجام شد.

روش بررسی:  پژوهش حاضر يک مطالعه توصيفی- مقطعی است. جامعه پژوهش شامل بيمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران بود که از بين آنها 6 بيمارستان که در آنها پيمان مديريت اجرا می‌شد انتخاب شد. تعداد 123 نفر از کارکنان اين بيمارستان‌ها به سئوالات که پرسشنامه خود ساخته رضايت سنجی از پيمان بود، پاسخ دادند. روايی پرسشنامه به تائيد هم اساتيد و هم صاحبنظران مرتبط رسيد. پايايی نيز با تحليل داده‌ها با استفاده از شاخصهای آمار توصيفی و آزمون آماری تی زوجی انجام شد.

يافته‌ها: ميانگين ميزان رضايتمندی کارکنان قبل از اجرای روش‌های پيمان مديريت 04/3(از 5) و بعد از اجرا 86/2(از 5) بود. بين ميزان رضايتمندی کارکنان قبل و بعد از اجرا رابطه معنی دار وجود داشت(005/0< P) و ميزان رضايت آنان بعد از واگذاری خدمات کاهش يافته بود.

نتيجهگيری: اجرای روش‌های پيمان مديريت کاهش رضايت کارکنان را به دنبال داشته است. يکی از دلايل اين نتيجه اجرای اين روش‌ها در کوتاه مدت بوده است. بنابراين بيمارستانها بايد يک رابطه بلندمدت را در واگذاری فعاليت‌های خود ايجاد نمايند، تا در اين زمينه موفقتر شوند.

کلیدواژه‌های فارسی مقاله پیمان مدیریت،رضایتمندی،بیمارستان،مدیریت

عنوان انگلیسی Relationship Between Contract Management And Staff Satisfaction In Hospitals Affiliated To Tehran University Of Medical Sciences 
چکیده انگلیسی مقاله

Background and Aim: Staff satisfaction is one of the basic and important indicators for assessment of contract management. The aim of this study was to survey relationship between contract management and staff satisfaction in hospitals affiliated to the Tehran University of Medical Sciences in 2011.

Materials and Methods: This research was a cross-sectional and descriptive study. Six hospitals which were deployed a contract management system in recent years were chosen. A questionnaire with Likert scale was designed to measure the satisfaction.
One hundered and twenty three employees filled the questionnaire. The data analysis was performed using descriptive statistics and paired t test.

Results: The average staff satisfaction score before implementing contract management system was 3/04(out of 5) and after implementation was 2/86. The correlation of satisfaction among workers before and after the out sourcing was significant(P<0/005). It was clear that satisfaction was reduced after the transfer.

Conclusion: The average staff satisfaction score before implementing contract management system was 3/04(out of 5) and after implementation was 2/86. The correlation of satisfaction among workers before and after the out sourcing was significant(P<0/005). It was clear that satisfaction was reduced after the transfer.

کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Contract Management,Satisfaction,Hospital,Management

نویسندگان مقاله 45691---45692---45693---

نشانی اینترنتی http://payavard.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-23&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده hospital managment
نوع مقاله منتشر شده Research
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات