1391/4/11، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۱۱۷-۱۲۷

عنوان فارسی ارزيابی درونی گروه علوم آزمايشگاهی دانشکده پيراپزشکی در سال تحصيلی ۹۰-۱۳۸۹
چکیده فارسی مقاله زمينه و هدف: ارزيابی درونی نوعی خودارزيابی است که برای پی بردن به کميت و کيفيت وضعيت آموزشی و پژوهشی گروه توسط واحد آموزشی انجام می شود. بهبود کيفيت آموزش هر دانشگاه وابسته به بهبود کيفيت گروه‌های آموزشی آن است. در اين مطالعه ارزيابی درونی گروه علوم آزمايشگاهی دانشکده پيراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سه حوزه اعضای هيات علمی، دانشجويان و دانش آموختگان انجام گرديد.

روش بررسی: اين مطالعه از نوع توصيفی- مقطعی بود که طی ده گام شامل: آشنا کردن اعضای هيئت علمی با فرايند ارزيابی درونی، تشکيل کميته ارزيابی درونی، توجيه اعضای هيات علمی اين گروه، تدوين اهداف، عوامل و ملاک­های ارزشيابی و نشانگرهای مناسب برای قضاوت درخصوص هر کدام از عوامل تدوين ابزارهای مورد نياز برای گرد آوری و تجزيه و تحليل داده­ها، بحث و نتيجه گيری و تدوين گزارش و ارائه پيشنهاد انجام شد. يافته‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS  آناليز گرديد.

يافته‌ها: نتايج مطالعه بيانگر آن بود که بيشترين ميزان مطلوبيت کل در عامل دانشجويان90 درصد و کمترين ميزان مطلوبيت کل در عامل دانش آموختگان با ميزان 25/75 درصد می‌باشد.

نتيجهگيری: عوامل مورد بررسی نشان می‌دهد گروه علوم آزمايشگاهی دانشکده پيراپزشکی در وضعيت مطلوبی از نظر ارزيابی قرار دارد. پيشنهاد می‌شود يک بار ديگر ارزيابی درون بعد از ادغام دو دانشگاه نيز انجام تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

کلیدواژه‌های فارسی مقاله گروه علوم آزمایشگاهی،دانشکده پیراپزشکی،دانشگاه علوم پزشکی تهران،ارزیابی درونی

عنوان انگلیسی Internal Evaluation Of Medical Laboratory Sciences Department Of Allied Health Sciences School, Tehran University Of Medical Sciences(2010) 
چکیده انگلیسی مقاله

Background and Aim: Internal Evaluation is a process of providing evaluative-descriptive information based on the value and significance of educational objectives, operations and results to direct decisions, responses, information and research processes.

Materials and Methods: In this research, studying the opinions of faculty members, students, and graduates, the educational system of Medical Laboratory Sciences Department at Tehran University of Medical Sciences (TUMS) was evaluated in the year 2010. The aim the study was to remodel and adjust the educational system with the society's needs and to promote the educational quality. The employed method was a cross-sectional, descriptive one and consisted of 10 procedural steps in eight sections dealing with the evaluated factors such as faculty members and students, and the satisfaction expressed by students.

Results: The results of the study showed that the average of the eight investigated sections was 70.6% for the Department of Medical Laboratory Sciences, which can be interpreted as desirable.

Conclusion: Internal evaluation can be considered as one of the best methods of improving the quality of education in the faculty of Allied Health Sciences School

کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Internal Evaluation,Department of Medical Laboratory Sciences,Tehran University of Medical Sciences(TUMS)

نویسندگان مقاله 45746---45747---45748---45749---

نشانی اینترنتی http://payavard.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-36&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده hospital managment
نوع مقاله منتشر شده Research
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات