1377/2/11، جلد ۵۶، شماره ۳، صفحات ۵۹-۶۴

عنوان فارسی بررسی تاثير آموزش بهداشت بر ميزان آگاهی دانش آموزان نسبت به بهداشت فردی و عوامل موثر بر آن در مدرسه راهنمايی پسرانه مسلم ابن عقيل قوچ حصار شهرری، آبان ۱۳۷۴
چکیده فارسی مقاله

در يک مطالعه نيمه تجربی (quasi experimental) صد و پنجاه دانش آموز مدرسه راهنمايی پسرانه مسلم ابن عقيل روستای قوچ حصار شهرری که از طريق نمونه گيری طبقه ای انتخاب شده بودند از نظر تاثير آموزش بهداشت بر آگاهی شان نسبت به بهداشت فردی و عوامل موثر بر آن مورد بررسی قرار گرفتند. يافته های اين بررسی نشان داد: قبل از آموزش بهداشت به ترتيب 13/3، 68 و 18/7 درصد و بعد از آن به ترتيب 46/7، 51/3 و 2 درصد دانش آموزان آگاهی شان خوب، متوسط و ضعيف بود و ميانگين آگاهی بعد از برنامه آموزش بهداشت 1/96 افزايش يافت. بين آگاهی قبل و بعد از برنامه آموزش بهداشت با حداکثر P<0.05 در تمام گروههای متغيرهای اجتماعی، اقتصادی مورد بررسی اختلاف معنی دار يافت شد. از ميان عوامل اجتماعی، اقتصادی مورد بررسی تغييرات آگاهی بعد از آموزش فقط با مقطع تحصيلی (P<0.006) رابطه معنی دار داشت. يافته های اين بررسی نشان می دهد آموزش بهداشت در ارتقا آگاهی دانش آموزان نسبت به بهداشت فردی موثر بوده است.

کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A study of the effect of health education program in the students\&apos; knowledge about personal hygiene and its related factors in Moslemebne Aghil guidence school, Ghooch Hesar, Shahre Ray, November 1995
چکیده انگلیسی مقاله In a quasi experimental study, the effect of health education program in the students' knowledge about personal hygiene and its related factors were investigated. The subjects were 150 students that selected by stratified sampling from the Moslemebna Aghil guidance school in the rural area of Ghooch Hesar, a district of shahre Rat. It was found that: before the health education program respectively 13.3%, 68% and 18.7% and after that respectively 46.7%, 51.3% and 2% of students had high, medium and poor knowledge about personal hygiene. Knowledge about personal hygiene rose from a mean score of 12.19 to 14.15. Appropriate statistical tests showed a significant relationship between students' knowledge difference and their grade (P<0.006). The results indicated that the students' knowledge about personal hygiene significantly improved after health education program
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله 23676---23677---

نشانی اینترنتی http://tumj.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-1560&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده General
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات