|
1378/3/11، جلد ۵۷، شماره ۳، صفحات ۷۰-۷۸
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی وضعيت تدريس اعضای هيات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران از نظر دانشجويان |
|
چکیده فارسی مقاله |
اين تحقيق يک مطالعه توصيفی-تحليلی است. جامعه مورد مطالعه در اين بررسی، دانشجويان رشته های مختلف علوم پزشکی و موضوع مورد تحليل، نظرات اين دانشجويان در مورد کيفيت تدريس معلمين خود می باشد. در اين بررسی 21171 نفر به سؤالات از پيش طراحی شده در خصوص وضعيت تدريس اعضای هيات علمی دانشگاه، در 650 درس مختلف در ترم اول و دوم سال تحصيلی 77-76 پاسخ داده اند. در اين مطالعه، 14 سؤال که مجموعا اجزا يک کليت يعنی "کيفيت تدريس" را تشکيل می دادند براساس مقياس ليکرت تنظيم گرديده است. بالاترين مجموع نمره در اين پرسشنامه 70 و پايين ترين آن 14 و متوسط نمره 42 می باشد. نمرات بالاتر و مساوی با نمره 42 به عنوان نمرات خوب و نمرات کمتر از 42 به عنوان نمرات ضعيف در نظر گرفته شده اند. نتايج حاصل از اين بررسی گويای اين است که در مجموع ميانگين کل نمرات و انحراف معيار کل دانشکده ها، به ترتيب برابر است با 54/6 و 12/20 و 3/79 درصد از دانشجويان وضعيت تدريس اعضای هيات علمی را خوب قلمداد کرده اند. آناليز واريانس ميانگين نمرات وضعيت تدريس اعضای هيات علمی، گويای اين است که اختلاف معنی داری بين ميانگين نمرات دانشکده ها وجود دارد (P<0.0001). . |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
ارزشیابی درس، دانشجو، هیات علمی، آموزش پزشک |
|
عنوان انگلیسی |
The evaluation of teaching in Tehran University of Medical Sciences and Health Services: Studens\' point of view |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
A descriptive cross-sectional survey design was performed among medical and paramedical students. This study was conducted to assess evaluation of teaching quality of teachers from students' point of view, using a questionnaire administered by interviewers to 21171 students randomly selected among target population. 650 subjects were recorded during the year 1996-1997. The questionnaire was a 14 item, Likert scale designed to measure teaching quality of teachers. The possible score range on the questionnaire was 14 to 70, so the mean score was 42. The scores equal or more than 42 were suggested as "Good teaching quality" and the scores less than 42 considered as "Poor teaching quality". Findings indicated that the mean score and standard deviation on total faculties were, 54.6 and 12.2 respectively. 79.3% have positive point of view of quality teaching. Analysis of variance (ANOVA) was used to determine the influence of faculties on subjects' scores on the questionnaire. A significant main effect of faculties on mean score (F=44.29: P<0.0001) was noted |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
28969---28970---28971--- |
|
نشانی اینترنتی |
http://tumj.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-1462&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
General |
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|