|
1391/12/11، جلد ۲۰۱۳، شماره ۳، صفحات ۱۰۳-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
مطالعهی کيفی دربارهی آموزش پرستاری انسانمحور توسط مربيان الگو با تمرکز بر الگومحوری |
|
چکیده فارسی مقاله |
يکی از راهبردهای مهم در يادگيری دانشجويان پرستاری، تحت تأثير الگوها قرار گرفتن است. شناخت راهبردهای معنوی مربيان الگو در شرايطی که دانشجويان پرستاری در معرض تهديدات و موانع رشد معنوی هستند، میتواند مربيان پرستاری را برای مقابله با آنها تقويت کند. مطالعهی حاضر با هدف درک تجربيات دانشجويان پرستاری از راهبردهای معنوی مربيان الگو در فرايند الگومحوری انجام شد. در اين مطالعهی کيفی، 22 دانشجوی پرستاری به روش نمونهگيری مبتنی بر هدف در سال1390 انتخاب شدند. آناليز دادهها از طريق تحليل محتوی انجام شد. داده ها از طريق 3 بحث گروه متمرکز (20n=) و دو مصاحبهی انفرادی با دانشجويان پرستاری از 5 دانشکدهی پرستاری شهر تهران گردآوری شد. راهبردهای معنوی مربيان الگو در قالب دو طبقهی اصلی: 1. ايجاد باورهای مذهبی و 2. پای بندی به اخلاقيات مشخص شد.بهکارگيری راهبردهای آموزش مبتنی بر معنويت توسط مربيان پرستاری الگو در قالب کوريکولوم پنهان بيانگر اعتقادات مذهبی آنان در مقابله با تهديدات و موانع رشد معنوی دانشجويان پرستاری بود و با اين راهبردها به ارتقای رشد معنوی دانشجويان پرستاری کمک میکردند. از اين رو، توصيه میشود که برای توسعهی معنويت در آموزش دانشجويان پرستاری، از راهبردهای معنوی مربيان الگو برای ارتقای معنوی دانشجويان که سلامت افراد جامعه در دست آنهاست، استفاده شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش، معنويت، مربي پرستاري الگو، الگومحوري، مطالعهي کيفي |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
29650---29651---29652---29653--- |
|
نشانی اینترنتی |
http://ijme.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-61-249&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
review |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|