|
1391/12/11، جلد ۲۰۱۳، شماره ۳، صفحات ۱۰۷-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تحليلی و نظری اصول و مولفههای اخلاقی تدريس در آموزش متوسطه با تأکيد برديدگاه مورای و همکاران |
|
چکیده فارسی مقاله |
اخلاق در آموزش متوسطه مشخصکنندهی الزامات رفتاری معلمان و مديران مدارس و تضمينکنندهی سلامت تدريس و معلمی است. بسياری از کج رفتاری معلمان، افسردگی دانشآموزان، لذت نبردن از زندگی شغلی، خستگی و فرسوده شدن مديران و معلمان و لطمه به زندگی فردی افراد که نمودهايی از رفتار نامطلوب مدارس است در اکثر موارد ناشی از ضعف رعايت اخلاق در تدريس معلمی است. اخلاق در تدريس معلمان عموماً از چهار بعد آموزشی، پژوهشی، دانشآموزی و مديريتی مورد بررسی قرار میگيرد که بیشک يکی از مهمترين زمينههای اخلاق در تدريس معلمی مربوط به آموزش و تدريس و رعايت اخلاق حرفهای در آن است که وجود آن باعث افزايش اثربخشی در تدريس و افزايش يادگيری و امنيت روانی دانش آموزان در کلاس و آموزش است. با توجه به اهميت اين موضوع ضروری است که اين موضوع از ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار گيرد. لذا اين مقاله در نظر دارد ضمن مشخص کردن ابعاد اخلاقی تدريس معلمی به بررسی مؤلفههای اخلاقی مربوط به تدريس در مدارس متوسطه بپردازد. برای بررسی اين موضوع تأکيد اصلی مقاله توجه به مؤلفههای اخلاقی مورد نظر مورای است که در ارتباط با تدريس معلمان بيان شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
تدريس معلمي، اخلاق، اخلاق در تدريس، اصول اخلاقي موراي |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
29659---29660--- |
|
نشانی اینترنتی |
http://ijme.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-61-252&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
review |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|