1391/12/11، جلد ۲۰۱۳، شماره ۳، صفحات ۱۰۹-۰

عنوان فارسی مدل‌ها و نقش آن‌ها در آموزش اخلاقی
چکیده فارسی مقاله مدل‌ها عنصر بسيار مهم در تاريخ آموزش هستند. افلاطون (424-350) به نقش آن‌ها در شکل‌گيری هشياری اخلاقی اشاره کرده است. در طول قرن‌ها، بوميان نياز به مدل‌های خوب به منظور شکل‌گيری نگرش‌های اخلاقی مطلوب در کودکان را گوشزد کرده‌اند. افراد پرهيزکار، قهرمانان و سياست‌مداران به‌عنوان مدل‌ها بوده‌اند اما ضرورت دارد که در ارتباط با مدل‌های کودکان و نوجوانان دانش مورد نياز وجود داشته باشد، با وجوداين نمونه‌‌هايی از تاريخچه، در زمان فعلی اين ديدگاه وجود دارد که مدل‌های ارائه شده توسط والدين و مربيان به‌طور کلی ناکار آمد هستند. شخصی در نظر والدين ممکن است به‌عنوان الگوی بسيار عالی در نظر گرفته شود در حالی‌که ممکن است اين شخص در نظر کودکان کاملاً بر عکس لحاظ شود. ماکس چيلر (1957) در پديدار شناسی مدل‌ها می‌گويد: يک مدل بايد ارزش رقابت را داشته باشد، مدل بايد مورد علاقه باشد. دراين پژوهش قصد برآن است نقش مدل‌ها در آموزش بالاخص آموزش اخلاقی با توجه به فرهنگ و موقعيت اجتماعی فرهنگی مورد تحليل و بررسی قرار گيرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدل‌ها، آموزش، آموزش اخلاقي

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله 29663---

نشانی اینترنتی http://ijme.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-61-254&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده review
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات