زمینه و هدف: سلامت جنسی کودکان مبحث دشواری است که اغلب به روش تفهیمی با آن برخورد نمی شود . اهمیت تربیت جنسی کودکان در دنیا پذیرفته شده است. هدف از ا ی ن مقاله توصیف مفهوم سلامت جنسی کودکان از دیدگاه خانواده، شناسایی ارزش ها و هنجارهای تربیت جنسی کودکان و ت عیین اولویت های تربیت جنسی از دیدگاه این والدین است.
روش کار: ا ی ن مطالعه از نوع ک ی ف ی است. نمونه ها به روش هدفمند از والدین دانش آموزا ن منطقه پنج آموزش و پرورش شهر تهران انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از تکنیک مصاحبه های گروهی و بحث متمرکز جمع آور ی شد. داده ها به روش موضوع ی و محتوایی تجز ی ه و تحل ی ل شد.
نتایج : ی افته ها در سه ح ی طه اصل ی دسته بند ی شدند: 1) مدیریت خانواده 2) نقش مدرسه 3) چارچوب مذهب و سنت
نتیجه گیری : اکثریت شرکت کنندگان درتوص ی ف مفهوم سلامت جنسی کودکان بروز رفتار جنسی را شاخص سلامت نمی دانستند . در مدیریت رفتارهای جنسی کودکانشان سیاست های خانوادگی خود را اجرا می کردند در بیشتر خانواده ها به علت تعارض بروز رفتار جنسی کودک با ارزش های سنتی خانواده، فرهنگ اغماض و سکوت در مدیریت رفتارهای کودکان به هنجار تبدیل شده است. در شناسایی اولویت های تربیت جنسی کودکان بیش ترین کمبود در بعد تعامل پیش ب رنده بین خانه و مدرسه است. بدین معنا که تعارض ارزش ها، نرم و اختلاف سلایق این دو نهاد به چالش گذاش ته نشده است که خود باعث اعمال ارزش های داخلی در سیستم تربیتی کودکان می شود . آماده سازی والدین برای اقدامات مناسب در تربیت جنسی کودکان مهم ترین اولویت این والدین است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |