دوره 4، شماره 3 - ( 2-1377 )                   برگشت به نسخه مرتبط | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

سالمی صدیقه، زینعلی مرتضی. بررسی مشکلات آموزش بالینی از نظر دانشجویان پرستاری. حیات. 1377; 4 (3) :60-69

URL: http://hayat.tums.ac.ir/article-1-364-fa.html


چکیده:   (9573 مشاهده)
آموزش بالینی بخش عظیمی از آموزش پرستاری را تشکیل می دهد. با این آموزش است که مهارتها شکل می گیرند و فراگیر، توانایی کسب این مهارتها را پیدا کرده و می تواند خود را برای فردایی آماده کند که باید به طور مستقل و گاه تنها مسئولیت مراقبت از بیماران را به عهده گیرد. هر چه آموزش بالینی غنی تر، شیوه های رفتاری مربیان با دانشجویان بهتر و توانایی بیشتری جهت همراهی دانشجویان وجود داشته باشد، آموزش با سرعت و کیفیت مناسب تری پیش خواهد رفت و دانشجویان امروز، برای فردا پرستارانی با کارایی افزون خواهند بود. در این پژوهش توصیفی، از دانشجویان پرستاری در مقاطع تحصیلی مختلف خواسته شد که مشکلات خود را در رابطه با وزش بالینی بنویسند و راه حل های مناسب را پیشنهاد کنند. دانشجویان بیشترین مشکل خود را در رابطه با کافی نبودن آگاهی مربیان بالینی ذکر کرده و البته عدم مهارت کافی مربی در بالین، پرداختن به مسائل جزئی، عدم همکاری کارکنان با دانشجویان و مناسب نبودن مدت و زمان کارآموزی در مراحل بعدی اهمیت بوده اند. دانشجویان پیشنهاد کرده اند که بهتر است قبل از شروع کارآموزی، دروس تئوری را بگذرانند تا اطلاعات مناسبی برای کارآموزش کسب کرده باشند.
متن کامل [PDF 0 kb]   (3338 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مراقبت‌هاي پرستاري
انتشار: 1392/5/9 | انتشار الکترونیک: 1392/5/9

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به حیات می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb