دوره 3، شماره 1 - ( 1-1391 )                   جلد 3 شماره 1 صفحات 15-9 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jalilian F, Ahmadpanah M, Karimi M, Salehi I, Vahidinia A A, Emdadi S.  Prevalence and reasons for cosmetic products use among female students in Hamedan universities. jdc 2012; 3 (1) :9-15
URL: http://jdc.tums.ac.ir/article-1-5-fa.html
جلیلیان فرزاد، احمدپناه محمد، کریمی مهرداد، صالحی ایرج، وحیدنیا علی‌اصغر، امدادی شهره. شیوع و انگیزه‌ی مصرف محصولات آرایشی در بین دختران دانشجوی دانشگاه‌های شهر همدان. پوست و زیبایی. 1391; 3 (1) :9-15

URL: http://jdc.tums.ac.ir/article-1-5-fa.html


چکیده:   (9968 مشاهده)
زمینه و هدف: مصرف بی‌رویه محصولات آرایشی می‌تواند زمینه‌ساز عوارض متعددی برای فرد شود. این مطالعه با هدف تعیین شیوع و انگیزه‌ی مصرف محصولات آرایشی در بین دختران دانشجو انجام شده است.
روش اجرا: این مطالعه مقطعی روی 540 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه‌های شهر همدان انجام گرفت. شرکت‌کنندگان به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده با انتصاب متناسب از بین دانشگاه‌های مختلف همدان انتخاب شده و پرسش‌نامه‌ای که شامل دو بخش اطلاعات دموگرافیک و نوع محصول آرایشی مصرفی به‌صورت خودگزارش‌دهی از آنان بود، تکمیل شد.
یافته‌ها: از بین محصولات آرایشی رژ لب (62.2%)، خط چشم (50.9%) و ریمل (43.3%) بیشترین مصرف را در بین دانشجویان مورد بررسی داشته و بیشترین دلیل مصرف، حس زیبایی و کسب اعتماد به نفس ذکر شده بود.
نتیجه‌گیری: با در نظر گرفتن یافته‌های این مطالعه، به‌نظر می‌رسد ارائه‌ی برنامه‌های آموزشی در خصوص ارتقاء عزت‌نفس در بین دانشجویان بتواند نتایج سودمندی را در پیش‌گیری از مصرف بی‌مورد محصولات آرایشی به دنبال داشته باشد.
واژه‌های کلیدی: دانشجو، دختر، زیبایی، محصولات آرایشی
متن کامل [PDF 314 kb]   (2903 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1390/11/16 | پذیرش: 1390/12/24 | انتشار: 1392/4/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه پوست و زیبایی می‌باشد.

طراحی و برنامه نویسی: یکتاوب افزار شرق

© 2024 , Tehran University of Medical Sciences, CC BY-NC 4.0

Designed & Developed by : Yektaweb